2022octubre Publicaciones recibidas N°36
VV, AA
Lola Arias. Re-enacting Life
Pinta, María Fernanda
Danza y peronismo. Disputas entre cultura de elite y culturas populares.
Alcala, Victoria
What do we Understand by Dramaturgy and Other Theatrical Practices? Interview with Juan Francisco Dasso
González, Malala
Theater and Acting during the Sociedad del Buen Gusto por el Teatro: Censorship, Pedagogy and Other Disruptive Elements
Correa Vázquez, Lucía
Metacrítica teatral. Rehabilitación política de la crítica teatral mexicana
Castro Rivera, Andrea Isabel
The Link as a Creative Engine. Interview with Jazmín Sequeira
Aguada Bertea, Verónica
"Like Chekhov's characters". Intersections between Theatre and Photography II.
Pinta, María Fernanda
La Traducción. Prueba 8: A Work by the Buenos Aires Scenic Company Directed by Matías Feldman
Zenobi, Laura
Frontiers, Gender and Integration Processes: Acting as a Strategy of Resistance in the Theater of Lola Arias
Cobello, Denise
Facing mirrors. The theatrical Spectator as a Double in the Film Trilogy by Mariano Pensotti
Trastoy, Beatriz
Convención Teatro’s Fifteenth Anniversary: Communities of Writing and Interrogation in the Independent Theatre from Córdoba
Paz Sena, Leticia
Analysis of the Desiring Production in Four Theatrical Creative Processes (Cordoba 2007-2012)
Cismondi, Carolina
junio Dossier: I Jornadas Federales de Estudios Escénicos del Instituto de Historia del Arte Argentino y Latinoamericano “Luis Ordaz”, (Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires)
Trastoy, Beatriz
mayo Staging Lives in Latin American Theater: Bodies-Objects-Archives
Telleria, Nahuel
"Polixena y la cocinerita. Farsa pirotécnica" (1931) de Alfonsina Storni. Acerca de la puesta en escena, criterios de ensayo y entrenamiento de un espectáculo de investigación-creación de la Universidad Nacional de Río Negro
Pricco, Aldo Rubén
Mutis por el foro. Artes escénicas y política en tiempos de pandemia
Bruzzoni Giovanelli, Lucía
Does a Thinking Sensoriality Go beyond the Ephemeral and Museify It?
Musitano, Adriana
De la calle al mundo. Recorridos, imágenes y sentidos en "Fuerza bruta"
Pensa, Mariana
Between the Theatre of One’s Own and the Work of Other Women. A Conversation with Gracia Morales about Her Dramatic Work and Her Research on Theatre
Brizuela, Mabel - Abraham, Luis Emilio
Performative Postmemory in the Theatre of Lola Arias
Tarantuviez , Susana
Playwriting in Tandil in the 21st Century: Catalina Landivar and María Elena Nemi
Fuentes, Teresita María Victoria
El Muererío Teatro: Twenty-Five Years on the National Scene
Forgnone, Juan Cruz - Noguera, Lía
“Can We Do It Here?”: Territoriality and Imaginary in the Theater of Salta
Sosa, Marcela Beatriz
Hydra and the Philosophising of Action Art.
Salcido, Miroslava
A Greek Tragedy on the Banks. Reworkings of the Classical Myth in "El reñidero" by Sergio De Cecco
Oulego, Daniela
Dispositivo Escénico Relacional: nuevos formatos de activación, traducción, desciframiento e interferencia para las artes escénicas contemporáneas
Ordoñez-Matute, Rigoberto
Theatrical Ethos and techné.
Cantú Toscano, Mario - Bejarle Pano, Guadalupe - Zúñiga Gómez, Denisse - Serrano Moreno, Daniel
Live Musical Accompaniment as a Resource in Dramaturgical Composition
Colasessano, Mario
Flujo, fragilidad y potencia. Lenguajes que trascienden hacia la construcción de un cuerpo de actuación
Pessolano, Carla
Aproximación al Teatro del Oprimido de Augusto Boal (Primera parte). Resonancias de la servidumbre voluntaria según Étienne de La Boétie
Geirola, Gustavo