Musitano, Adriana
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 28 (2018); 1-26

Temas: siglo XXI; teatro; artes visuales; posvanguardia ; 21st Century; Theatre; visual arts; post-avant-garde

Contenido: En el arte escénico del siglo XXI la relación entre teatro, plástica y performance permite mostrar las tensiones representacionales –autorreflexiva y experiencial– y cómo en esta disposición que se pretende no mimética suceden lo figural, el movimiento, el pensamiento y la poesía, abriendo horizontes diversos. En estas interrelaciones se conceptualizan la presencia y acciones de los dramaturgos, actores/performers, e interesa tratar la sensorialidad y lo poético en respuesta a cómo mensurar los efectos buscados y dirigidos hacia los espectadores, en ciertas producciones dramatúrgicas se crea algo más que una instalación plástico-escenográfica o meras atmósferas escénicas. Esa múltiple relación artística en lo dramatúrgico convoca una experiencia convivial diferente tanto en los espectáculos de Romeo Castellucci, Jan Fabre como en los de Jan Lauwers, y permite incluirlos en la postvanguardia –no solo por la reformulación de propuestas del futurismo, dadaísmo o surrealismo, o por la recuperación de temporalidades pre-modernas, modernas, posmodernas, occidentales y no-occidentales– sino en tanto que al tiempo que reescriben aspectos del pasado cultural producen choques de niveles, significantes, y simbolizaciones, presentando un otro modo de comunicar en el teatro del siglo XXI. 
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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Pensa, Mariana
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 29 (2019); 226-227

Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article  |   Formato: application/pdf

Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Hopkins, Cecilia
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Vol. 11, núm. 23 (2016); 273-274

Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article  |   Formato: application/pdf

Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Guimarães Mendes, Julia
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 25 (2017); 122-133

Temas: theatre; relational aesthetics; site-specific; devices; performativity; Naquele Bairro Encantado; Lopes ; teatro; estética relacional; site-specific; dispositivos; performatividad; Naquele Bairro Encantado; Lopes

Contenido: This article analyzes the interaction established between actors, residents and audience in the theatrical housing Naquele Bairro Encantado (At that enchanted neighborhood). The objective is to understand how the project contributes to resignify the borders of art and life and rescue historical memory based on the use of relational devices. 
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Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article  |   Formato: application/pdf

Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Alpízar Barquero, Lidieth - de Santana, Mario Alberto
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 24 (2016); 99-109

Temas: theatre; Costa Rica; contemporary; cultural practices; transculturation ; teatro; Costa Rica; contemporáneo; prácticas culturales; transculturación

Contenido: This article follows contemporary Costa Rican theatre processes based on four cultural and historic factors: 1) The consolidation of efficient cultural policies during the 1970s; 2) The contributions to Costa Rican theatre by South American artists exiled in Costa Rica during the military dictatorships on the Southern Cone; 3) The participation of Costa Rican artists in foreign theatre graduate programs around the world starting in the 1970s, and 4) The incorporation of Costa Rica to international programs meant to support the performing arts. The article argues that at least three out of these four factors have potential for transculturation processes. 
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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Raventós Pons, Esther
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Vol. 11, núm. 23 (2016); 180-192

Temas: Pascual; Pared; intermediality; gender violence; transdisciplinary ; Pascual; Pared; intermedialidad; violencia de género; transdisciplinario

Contenido: Itzial Pascual’s dramatic play Pared integrates music, visual arts, advertising and poetry to create an atmosphere full of connotations, alluding to the fear and paralysis of the main characters due to gender violence. In this paper, I discuss how the playwright goes beyond the traditional dramatic representation in this play, establishing co-relations between different media, in order to invite the viewer to become aware, to get involved, and not to close his/her eyes to violence. Moreover, intermediality allows for new dimensions of perception and experience, and promotes an analysis and interpretation that is transdisciplinary and multidimensional.
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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Brownell, Pamela
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Vol. 11, núm. 23 (2016); 267-270

Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article  |   Formato: application/pdf

Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

García Barral, Alicia; Universidad de Buenos Aires
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 18 (2013); 265-269

Temas: Gudiño; Manhattan; Hispanic theatre ; Gudiño; Manhattan; Teatro hispánico

Contenido: Teatro hispánico en Manhattan. Entrevista a Gerardo Gudiño
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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Remedi, Gustavo A.
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Vol. 11, núm. 23 (2016); 32-51

Temas: theater; dictatorship; memory; censorship; cultural shutdown; El tipo que vino a la función; Diana ; teatro; dictadura; memoria; censura; apagón cultural

Contenido: This study of Raquel Diana’s El tipo que vino a la función (Florencio Sánchez Prize 2015) is part of a larger project, which directs and frames our inquiry, wherein we investigate the way in which contemporary Uruguayan theater “looks back” in order to (re)imagine and tell the story of the Recent Past —that is, the military dictatorship (1973-1985), its antebellum and its aftermath. Yet, this, and other similar studies intend as well to question a number of established notions about the dictatorship (such as “the cultural shutdown”, the theory of “the two evils”), to illuminate other matters and questions (“other territories” of memory) that have not been explored and registered by theater and other discourses, and lastly, to identify a number of new themes and ways of re/presenting, dealing, and positioning (a new poetics) devised by contemporary playwrights to relate to the past, something that seems to be a sign of the times.
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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Sturla, Antonella; Universidad de Buenos Aires - Instituto Universitario Nacional del Arte
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 18 (2013); 310-316

Temas: Pinta; Teatro expandido en el Di Tella; postdramatic; experimental; avant-garde; sixties ; Pinta; Teatro expandido en el Di Tella; posdramático; experimental; vanguardias

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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Pereyra, Soledad
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 21 (2015); 68-81

Temas: Teatro postmigrante; Alemania; Heterogeneidad discursiva; Multiculturalismo; Sangre loca (Verrücktes Blut); Hillje; Erpulat ; Postmigrant Theater; Discursive heterogeneity; Multiculturalism; Crazy blood (Verrücktes Blut); Hillje; Erpulat

Contenido: En los últimos años, frente a la realidad multicultural de Alemania, el proyecto dramático de un postmigrantisches Theater (Sharifi, 2011a, 2011b) ha subido a los escenarios de ese país. En muchos casos, este teatro posmigrante llega a los escenarios a elaborar una crítica política a partir del diálogo con textos consagrados para, desde ese lugar de enunciación prestigioso, convertirse en una glosa que descompone el carácter homogéneo del discurso hegemónico sobre el tema de la inmigración en Alemania hoy. Este es el modo en el que Sangre loca (Verrücktes Blut) (2010), de Jens Hillje y Nurkan Erpulat, lleva al teatro actual las polémicas en relación con las minorías (post)migrantes: a través de la realización de un texto dramático que refiere y utiliza fragmentos de Schiller y otros discursos reconocidos por la sociedad alemana, que resultan en puntos de heterogeneidad en el discurso y, con ello, un “juego con el otro” que opera en el espacio de lo no-explícito, de lo “semi-develado” (Authier Revuz, 2011). En el presente artículo se discute con un análisis textual esta estrategia de la obra Sangre loca como forma de garantizar la escenificación de la violencia en el cotidiano, especialmente la experimentada por minorías migratorias en sociedades multiculturales, como la alemana. 
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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Saba, Mariano
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 25 (2017); 242-243

Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article  |   Formato: application/pdf

Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Zayas de Lima, Perla; CONICET
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 19 (2014); 22-39

Temas: Censorship; Peronism; State Control; Theatre; Moral ; censura; peronismo; control estatal; teatro; moral

Contenido: The aim of this article is to offer, both, many objective pieces of information and a personal interpretation of them which allows us to elucidate censorship’s effects over Argentine theatre between 1945 and 1955. We examine the changes caused by state control and what radically affected actors, directors, authors, critics and managers. We also discuss how this circumstance determined repertory choosing criteria.
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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Mogliani, Laura
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 26 (2017); 111-112

Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article  |   Formato: application/pdf

Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Larraín George, Javiera
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 29 (2019); 221-223

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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Saz, Isis
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 25 (2017); 148-159

Temas: acción; activismo; democracia; feminismo; arte textil ; performance art; activism; democracy; feminism; knitting art

Contenido: En este artículo se analizan acciones performativas que ponen de manifiesto la importancia de trabajar con el tejido como herramienta de participación. Se muestra parte del recorrido en ese espacio, que ha estado reservado para el tejido dentro del entorno doméstico y su traslado al exterior, con todas las consecuencias derivadas de ello. 
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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Oulengo, Daniela
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Vol. 11, núm. 22 (2015); 103-111

Temas: Terrenal; Kartun; myth; clown; Theatrum mundi ; Terrenal; Kartun; mito; clown; Theatrum mundi

Contenido: The purpose of the present paper is to analyze Terrenal, the last theatre play directed by dramaturge Mauricio Kartun, focusing on the study of the reworking of the biblical myth of Cain and Abel from a political perspective criticizing capitalism. Furthermore, the construction of the characters makes some analogies with different prototypes of clowns analyzed. Finally, the theoretical notion Theatrum mundi is used to think on the theatre.    
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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Mancera Pérez, Luis; Universidad Central de Venezuela
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 17 (2013); 271-300

Temas: analysis; Caracas; interviews; history of Venezuelan theater; the XXI century ; análisis; Caracas; entrevistas; historia del teatro venezolano; siglo XXI

Contenido: The problematization of the evolution of performing arts has decreased in current theatrical research. This may be due to some level of fear regarding today's cultural situation, or to the present reality of Caracas, which shows the impact of political events, of the mass media, and of the lack of a permanent criticism devoted to the theatrical scene. This essay seeks to make visible Caracas' theatrical creations in an analysis of the theater within the cultural context of the capital city during the 21st Century, based on a set of interviews with emerging and established artists, and highlighting aesthetic and cultural conjunctures
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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Casale, Marta
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 27 (2018); 245-254

Temas: Star-system; star; actor/worker; industrial cinema; studio system ; Star-system; estrella; actor/trabajador; cine industrial; sistema de estudios

Contenido: Despite the fact that research on Argentine classical-industrial cinema has increased considerably in recent times, there are still relatively few studies that address the subject and even fewer that focus on the star system in particular. In these cases, however, the works usually focus on certain figures or on the films they star, without giving much relevance to the conditions that make them possible or the economic context in which they emerge. In almost all of them, the condition of “product to be consumed” of the star is highlighted, leaving aside his/her worker condition, partly, because some seem to consider that this categorization opposes their condition as artists, and partly, because, for others, the interpretative performance of the star is almost null, since they are considered to be products based only on their looks and personality, both of which have been especially polished to “sell”. The following article aims to analyze the star system in Argentina, paying special attention to the actors and actresses that conformed it, as well as to the reasons for its appearance and for the particular forms it adopted in our country. It also aims to raise some questions about the star’s specific status of worker, within an undoubtedly capitalist system. 
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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Contemporáneo, Política y Sociedad en AL, Grupo de Estudios sobre Teatro
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 26 (2017); 46-47

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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Brizuela Cabeza, Carlos Emmanuel
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 29 (2019); 46-60

Temas: forth wall-distance; event; poesthetic; complicities ; cuarta pared-Distancia; acontecimiento; poestético; distanciante; complicidades

Contenido: This paper is a selected extract from the author’s graduation thesis (Licenciatura en Arte Escénico, Universidad Nacional de La Rioja, 2017; supervised by Daniela Martin, Universidad Nacional de Córdoba). The essay presents a theorical framework that aims to help make visible the modus operandi and compositional possibilities of the fourth wall. First, we focus on the contributions of Denis Diderot, Bertolt Brecht and Augusto Boal regarding the fourth wall. Then, we present a discussion of some related concepts, such as convention, code, fiction and event. Our study begins by reviewing some components of the theatrical event as defined by Jorge Dubatti and moves on to focus on the tensions generated between the perspectives of those who produce a theatrical event and those who are its spectators. These tensions lead us to some theorical ideas relevant to the contemporary scene which we define as distancing strategies and complicities. 
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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Fukelman, María
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 27 (2018); 1-12

Temas: Barletta; Independent Theater; Communism; Teatro del Pueblo; Infamous Decade; Pearson ; Barletta; Teatro independiente; comunismo; Teatro del Pueblo; Década Infame; Pearson

Contenido: In 1943, after a group of military came to power giving a coup d’etat –which came to be the only local experience of military intervention against a conservative government–, the Teatro del Pueblo (People’s Theater), led by Leonidas Barletta, was evicted from the building it had received in concession from the Municipality in 1937, supposedly, for a period of twenty-five years. The building was located at 1530 Corrientes Avenue. Despite the new facto officials gave various explanations for this decision, the real reason was linked, as Carlos Fos (2010) has argued, with the political ideology of Barletta, related to the Communist Party. Therefore, in the present work, we will approach the controversial circumstances of the expulsion and we will problematize the link that the theater of Barletta established with the State and the political parties. 
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Fuente: Revistas Científicas de FILO

Perearnau, Marcos
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 29 (2019); 183-203

Temas: posters; aesthetic device; Brecht; artivism; contemporary art ; carteles; dispositivo estético; Brecht; activismo artístico; arte contemporáneo

Contenido: This article approaches the poster as a political aesthetic device, starting from its emergence at the end of the 18th century, continuing with its late introduction into the artistic sphere through the avant-gardes of the 20th century (with special attention to the work of Bertolt Brecht), and finally focusing on the use of posters in contemporary art –more specifically, in the Buenos Aires theatre scene– in the context of artivism. Posters as a device articulate a unique relation between the utterable and the visible, between statements and visibilities, and they find their sense beyond the theatrical ritual in politics. Thus, posters appear as a privileged device for capturing the images and texts of a time. 
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Fuente: Revistas Científicas de FILO

Perrone, Nicolás
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 29 (2019); 33-45

Temas: Theatrical Image; body; performance; Un des-generado en el claro de luna; bajorrelieve apocalíptico ; imagen teatral; cuerpo; performance; Un des-generado en el claro de luna; Bajorrelieve apocalíptico

Contenido: The possibility of a modulation on the image and on the concept of image is displayed in the numerous contemporary theatrical practices that question the traditional notion of representation. The particular presence of corporalities that can be identified in them may be approached as a cartography that articulates and presents different concepts and experimentations through / on the bodies. From this perspective, we will try to propose and base the concept of theatrical image, starting from some Deleuzian categories and following their drifts. The performance of the bodies on stage constitutes a peculiar mode of presence that can be understood as an image. However, a theatrical image is not captured by the logic of representation. Instead, it opens the horizon towards another logic, which hosts a series of forces that are defined in its realization, just as other dimensions –like the intervention of the visible, the sonorous, the tactile– do as well, in off-center relationships. The performative character of certain theatrical practices is, therefore, crucial to understand the body-image (imagen-cuerpo). In this essay we will try to combine these concepts, considering as a reference some recent experimental plays: Un des-generado en el claro de luna (Gires Escénicas, La Rioja. 2017) and Bajorrelieve apocalíptico (Los Toritos, Mendoza, 2018). 
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Fuente: Revistas Científicas de FILO

Shirkin, Susana
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 27 (2018); 163-175

Temas: veriety artists; labor conditions; unions; legislation; vulnerability ; artistas de variedades; condiciones laborales; gremios; legislación; vulnerabilidad

Contenido: This work supports the hypothesis that the characteristics of variety performances –the lack of legal protection that fostered the exploitation of women and children, the transhumance that resulted in the impossibility of establishing stable links with the receiving society and elementary schooling in the case of the minors, the ignorance of the language in foreigners, among many other conditions– placed variety artists of the early 20th century in a situation of extreme vulnerability, distancing them from the possibility of accomplishing even a basic level of organization and connecting them to a circuit of social and legal marginality that very often involved labor exploitation, prostitution, women trafficking, abuse and other criminal offenses, before the at least indifferent and often openly hostile view of the society of their time that, paradoxically, conformed its public. 
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Cadús, Eugenia
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 27 (2018); 232-244

Temas: dance; work; peronism; labor conditions; productions conditions ; danza; trabajo; peronismo; condiciones laborales; condiciones de producción

Contenido: The article describes and critically analyzes the labor conditions of dancers of the official and non-official scopes of dance in Buenos Aires, Argentina, during the first half of the 20th century, focusing on the period of the First Peronism (1946-1955). The article proposes that dance practice was professionalized during the 1940s and 1950s, and it considers particularly the labor aspect. I argue that, due to the social and political context based on the defense of workers’ rights, the dancers of the official scope (Teatro Colón) were able to improve their labor rights. On the other hand, I argue that, due to the origin of the local modern dance (the private company “Ballet Winslow”), also in the 40s and 50s, another type of production is established in the Argentine dance practice: one that is marked by the labor precarization of dancers and that persists until the present time in the unofficial scope. 
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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

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Mauro, Karina
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 24 (2016); 31-41

Temas: Ferrigno; argentine theatre; acting; popular theatre; independent theatre ; Ferrigno; teatro argentino; actuación; teatro popular; teatro independiente

Contenido: 30 years ago, on September 1st, 1986, Oscar Ferrigno died in Buenos Aires. By then, Fray Mocho had been dissolved for over two decades and Ferrigno had become a film and television actor, working also as a director in the commercial theatre. Using the anniversary as an excuse, we intend to characterize Oscar Ferrigno’s contributions to Argentine theater. 
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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO

Girotti, Bettina
En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; núm. 21 (2015); 112-120

Temas: Barletta; Eresky; Teatro de títeres; Teatro del Pueblo; Títeres de Rosita ; Barletta; Eresky; Puppet theatre; Teatro del Pueblo; Títeres de Rosita

Contenido: Desde finales de la década de 1930, el teatro de títeres en Buenos Aires comenzó a expandirse y encontrar nuevos ámbitos de desarrollo. Varios grupos pertenecientes al movimiento de teatro independiente abrieron sus puertas a los títeres, entre ellos, el Teatro del Pueblo. Aquí abordamos la presencia de un cuadro de titiriteros en esta institución, Los Títeres de Rosita, así como las incursiones del director del Teatro del Pueblo, Leónidas Barletta, en la dramaturgia para títeres. 
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Editor: Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró - FFyL-UBA

Fuente: Revistas Científicas de FILO