De la sismología a la utopía: "Cáucaso" de Lautaro Vilo
From seismology to utopia : Lautaro Vilo's "Cáucaso"info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lautaro Vilo's Cáucaso (2006) focuses on the military take-over of the Dubrovka theatre in Moscow in 2002, in order to pose the impossibility of representing traumatic experience. Relying on an aesthetic that is more Brechtian than realist-illusionist, the performance reflects diverse functions of theatrical metadiscourse , imagination and theatrical production, and questions the possibility of bearing witness to an historical event.
ISSN 1669-6301
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/

Cita bibliográfica:
Glikmann, Ingrid (2006-12-01). De la sismología a la utopía: "Cáucaso" de Lautaro Vilo. (info:eu-repo/semantics/article). En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 4 (2006); 1-10. Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró de la Facultad de Filosofía y Letras. Universidad de Buenos Aires. [consultado: 22/5/2025] Disponible en el Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires: <http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/9504>