La voz femenina indígena como ejercicio de resistencia: el caso de Luisa Calcumil
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My aim in this article is to focus on the aspect in Luisa Calcumill's theatre that deals with identity. In the process of re-establishing a connection to the past she uses a specific dramatic language that reveals the problematic complexity and the seemingly eternal split between the indigenous and european heritage.
ISSN 1669-6301
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
Cita bibliográfica:
Zayas de Lima, Perla (2007-07-01). La voz femenina indígena como ejercicio de resistencia: el caso de Luisa Calcumil. (info:eu-repo/semantics/article). En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 5 (2007); 1-12. Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró de la Facultad de Filosofía y Letras. Universidad de Buenos Aires. [consultado: ] Disponible en el Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires: <http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/9486>