"Los hundidos y las salvadas": la exoneración de responsabilidad femenina en la última dictadura militar según Pavlovsky
"Los hundidos y las salvadas": la exoneración de responsabilidad femenina en la última dictadura militar según Pavlovskyinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
This paper aims to question the generalized idea that women have only been victims or, when worst, consenting witnesses, passive accomplices of the violence of Argentina's last military dictatorship. According to the author, culture in general and theatre in particular reproduce this idea when omitting female active participation in these repressive practices. To study this, the author focuses her analysis on three plays written by Eduardo Pavlovsky: "El señor Galíndez", "Tercero incluido" and "Potestad".
ISSN 1669-6301
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
![](../collect/raya/images/ipdf.gif)
Cita bibliográfica:
Heredia, María Florencia (2007-07-01). "Los hundidos y las salvadas": la exoneración de responsabilidad femenina en la última dictadura militar según Pavlovsky. (info:eu-repo/semantics/article). En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 5 (2007); 1-11. Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró de la Facultad de Filosofía y Letras. Universidad de Buenos Aires. [consultado: ] Disponible en el Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires: <http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/9485>