Identidad, ajedrez, masonería en "Don Juan o el amor por la geometría" de Max Frisch
Identidad, ajedrez, masonería en "Don Juan o el amor por la geometría" de Max Frischinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
Don Juan by Max Frisch is a masterpiece, with an operatic structure after Mozart and a witty metatheatrical technique. The cross reference to opera helps to include elements of Masonic symbolism not just in the suggested set design but also in a leading character who -trying to escape from what's expected from him- seeks refuge in Geometry, which in the end will lead him into a trap. Nevertheless, a close reading would allow us to discover that the characters and their ups and downs, are but chessmen moved by Max Frisch's master hand.
ISSN 1669-6301
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/

Cita bibliográfica:
Maffia , Mónica (2007-07-01). Identidad, ajedrez, masonería en "Don Juan o el amor por la geometría" de Max Frisch. (info:eu-repo/semantics/article). En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 5 (2007); 1-9. Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró de la Facultad de Filosofía y Letras. Universidad de Buenos Aires. [consultado: 22/5/2025] Disponible en el Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires: <http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/9477>