Estéticas de la presencia: otros aires en el teatro chileno de principios del siglo XXI
Estéticas de la presencia: otros aires en el teatro chileno de principios del siglo XXIinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
This article designs the notion of aesthetics of presence in order to describe a way of understanding and doing theatre that has been developing in Chile in the first decade of the XXI century. The aesthetics of presence is articulated by the body in action and emphasizes aspects such as: sensoriality, the use of new technologies, the deconstruction of dramatic text and the liminal status of actors/characters. By quoting examples of contemporary Chilean theatre I propose a transversal course that hopes to revel this aesthetic subversion
ISSN 1669-6301
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
![](../collect/raya/images/ipdf.gif)
Cita bibliográfica:
Contreras Lorenzini, María José (2009-12-01). Estéticas de la presencia: otros aires en el teatro chileno de principios del siglo XXI. (info:eu-repo/semantics/article). En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 10 (2009); 1-20. Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró de la Facultad de Filosofía y Letras. Universidad de Buenos Aires. [consultado: ] Disponible en el Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires: <http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/9318>