La producción de la historia en escena. Un estudio comparativo entre "Mi vida después" y "El pasado es un animal grotesco"
La producción de la historia en escena. Un estudio comparativo entre "Mi vida después" y "El pasado es un animal grotesco"info:eu-repo/semantics/publishedVersion
How the theater can think the experience of the past? How to avoid the main tales in order to recover the singular experience of the daily time? How the present scene can put in relation the History with the stories? Mi vida después (2009) of Lola Arias and El pasado es un animal grotesco (2010) of Mariano Pensotti propose to think the relationship between collective history and the biographical stories in a daily horizon. Both projects are constituted from the enunciation of a same generation, people between twenty and thirty years. Finally the two pieces settle in the more and more ample space between documentary and the fiction.
ISSN 1669-6301
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
![](../collect/raya/images/ipdf.gif)
Cita bibliográfica:
Baeza, Federico (2010-07-01). La producción de la historia en escena. Un estudio comparativo entre "Mi vida después" y "El pasado es un animal grotesco". (info:eu-repo/semantics/article). En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 11 (2010); 1-15. Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró de la Facultad de Filosofía y Letras. Universidad de Buenos Aires. [consultado: ] Disponible en el Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires: <http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/9274>