Notas sobre el riesgo, la negación y la destrucción: una aproximación al problema de la mimesis
Notas sobre el riesgo, la negación y la destrucción: una aproximación al problema de la mimesisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
This work takes as its starting point the controversial concept of mimesis in some twentieth-century performing practices that aim to destabilize the notion of theater as a representational practice. In a triangle that connects three defining and definitive vertices -art, work, world-, mimesis is an operation that triggers many questions when it comes to thinking about contemporary performing practices. Thus, here we will approach the break that occured in the field of performing arts, specifically taking T. Kantor's poetic-aesthetic-scenic project as our object of study, since it was paradigmatic in this context.
ISSN 1669-6301
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
![](../collect/raya/images/ipdf.gif)
Cita bibliográfica:
Martín, Daniela (2011-07-01). Notas sobre el riesgo, la negación y la destrucción: una aproximación al problema de la mimesis. (info:eu-repo/semantics/article). En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 13 (2011); 56-86. Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró de la Facultad de Filosofía y Letras. Universidad de Buenos Aires. [consultado: ] Disponible en el Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires: <http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/9115>