Danzas superpuestas. Chantal Akerman y Maya Deren en torno a "Toute une Nuit"
Danzas superpuestas. Chantal Akerman y Maya Deren en torno a "Toute une Nuit"info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Starting with an introduction on the unknown figure of Maya Deren and her important cinematographic work, and with an approach to Chantal Akerman’s work and career, this article draws a map between the two filmmakers taking as reference Akerman’s film Toute une Nuit (1982), and linking it to Deren’s Ritual in Transfigured Time (1945-46) and The Very Eye of Night (1952-55), around the concept of “superposed dances”, analyzing both the choreographic work and the multiplicity of identities and dances that –as Sloterdijkian spheres- are reproduced in the three films to the infinity.
ISSN 1669-6301
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
![](../collect/raya/images/ipdf.gif)
Cita bibliográfica:
Martínez, Carolina (2011-12-01). Danzas superpuestas. Chantal Akerman y Maya Deren en torno a "Toute une Nuit". (info:eu-repo/semantics/article). En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 14 (2011); 210-221. Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró de la Facultad de Filosofía y Letras. Universidad de Buenos Aires. [consultado: ] Disponible en el Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires: <http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/9076>