La muerte animada. Edward Gordon Craig y la visualidad del teatro de lo inanimado
La muerte animada. Edward Gordon Craig y la visualidad del teatro de lo inanimadoinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
Theater of animated formsmakes evident the relationship between theater and death. Archetypal and primal questions coexist with the avant-garde and interface with many artistic styles and languages. Edward Gordon Craig, by challenging to replace the (live) actor with the (non-live) Supermarionette, rescued puppetry, its expressiveness and technics, and provided a new perspective of the actor’s role.
ISSN 1669-6301
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
Cita bibliográfica:
Ribeiro , Almir (2011-12-01). La muerte animada. Edward Gordon Craig y la visualidad del teatro de lo inanimado. (info:eu-repo/semantics/article). En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 14 (2011); 36-47. Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró de la Facultad de Filosofía y Letras. Universidad de Buenos Aires. [consultado: ] Disponible en el Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires: <http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/9038>