Cuerpo y voz: unión y separación en la historia del teatro y la danza
Cuerpo y voz: unión y separación en la historia del teatro y la danzainfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
The following article provides ahistorical overview from the beginning of the artistic expressions within the ritual until the Renaissance, rescuing the successive separation between dance and theatre. This is a problem for the performer who, since the disciplinary differentiation, is unable to work body and voice in an organic way. This text reveals the factors that allow us to recognize in a pre-modern performer an integration of both elements of expression, understanding the path that led to its dissolution.
ISSN 1669-6301
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/

Cita bibliográfica:
Radrigrán, Valeria (2012-07-01). Cuerpo y voz: unión y separación en la historia del teatro y la danza. (info:eu-repo/semantics/article). En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 15 (2012); 92-108. Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró de la Facultad de Filosofía y Letras. Universidad de Buenos Aires. [consultado: 22/5/2025] Disponible en el Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires: <http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/9001>