El actor con cuerpo diferenciado y la poética de Antonin Artaud
El actor con cuerpo diferenciado y la poética de Antonin ArtaudSalles, Nara
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
This paper discusses issues related to differentiated bodies in the process of scenic creation, taking historical note of how the body has been seen in the performing arts throughout the centuries. It proposes a liaison with the artaudian theater from the perspective of the otherness of the body situated in the scene of contemporary -and particularly post-dramatic- theater.
ISSN 1669-6301
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
Cita bibliográfica:
Monteiro Oliveira, Felipe Henrique ; Salles, Nara (2020-11-25). El actor con cuerpo diferenciado y la poética de Antonin Artaud. (info:eu-repo/semantics/article). En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 16 (2012); 74-86. Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró de la Facultad de Filosofía y Letras. Universidad de Buenos Aires. [consultado: ] Disponible en el Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires: <http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/8952>