info:eu-repo/semantics/publishedVersion
The article presents a retrospective look at the concept of participation from the shows seen since the eighties in the Barcelona’s theater, a time when the author started going to the performances. From this concept, the interpretation of what you can bring the theater and theatricality to the political and social movements that articulate from the concept of participation.
ISSN 1669-6301
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
![](../collect/raya/images/ipdf.gif)
Cita bibliográfica:
Ciurans, Enric (2016-12-27). I. Teatro y artes escénicas La participación, el mito del nuevo espectáculo. (info:eu-repo/semantics/article). En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 24 (2016); 178-190. Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró de la Facultad de Filosofía y Letras. Universidad de Buenos Aires. [consultado: ] Disponible en el Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires: <http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/3152>