Significantes intermediales y estructura significativa en La casa de Bernarda Alba de Federico García Lorca
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
The dialectical inclusion of related disciplines releases new forces and energies which allow the opening of the ontology of the image into a semiodrama. The chromatic contrasts contemplated in the paratextual elements of La casa de Bernarda Alba and the different mythical-poetical codes are highly intermedial, since they adopt representative techniques belonging to cinema and painting.
ISSN 1669-6301
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
![](../collect/raya/images/ipdf.gif)
Cita bibliográfica:
Ndri, Amon Paul (2016-07-26). Significantes intermediales y estructura significativa en La casa de Bernarda Alba de Federico García Lorca. (info:eu-repo/semantics/article). En: telondefondo. Revista de Teoría y Crítica Teatral; Núm. 23 (2016); 168-179. Instituto de Teoría e Historia del Arte Julio E. Payró de la Facultad de Filosofía y Letras. Universidad de Buenos Aires. [consultado: ] Disponible en el Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires: <http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/telondefondo/article/view/2496>