En:
Aesthethika. Revista internacional de estudio e investigación interdisciplinaria sobre subjetividad, política y arte, vol. 1 no. 2‚
Editor:
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Psicología. Instituto de Investigaciones Psicológicas. Departamento de Etica, Política y Tecnología
Fecha:
2005
Tipo de documento: 
artículo
Idioma:
eng
Temas:
John Cassavetes - Narrativa - Código cinematográfico
Descripción: 
Hollywood narrative cinema tends to create meaning through a careful organization of central signs that projects a unified but imaginary reality. This article focuses on John Cassavetes’ challenge and deconstruction of such conventionalism. Using Lacan’s “Mirror Stage” along with Heath, Mulvey, and Metz psychoanalytic analysis of the cinematic code, the author examines how Cassavetes destroys the process of cinematic identification in his first feature film, “Shadows.” Arguing for liberation from coherent reflections of reality, Cassavetes encourages both his characters and viewers to identify with multiples images that defile the structuring totality of the Imago.
Identificador(es):
http://www.aesthethika.org/IMG/pdf/Ortegav1n2.pdf
ISSN 2344-9241
Derechos:
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ar/
Licencia de uso:
Licencia Creative Commons

Descargar texto: 1_2_4.html

Cita bibliográfica:

Ortega, Gema   (2005).  John Cassavetes’ Shadows : The Destruction of the Imago in Cinematic Identification    En: Aesthethika. Revista internacional de estudio e investigación interdisciplinaria sobre subjetividad, política y arte, vol. 1 no. 2‚ .  Instituto de Investigaciones Psicológicas. Facultad de Psicología. Universidad de Buenos Aires.  [consultado:  ] Disponible en el Repositorio Digital Institucional de la Universidad de Buenos Aires:  <http://www.aesthethika.org/IMG/pdf/Ortegav1n2.pdf>